Marike de Nobel Raadslid GroenLinks Breda
Kick Smeets fotografie

Marike de Nobel

Raadslid

“In de politiek sta ik voor twee zaken. Geen enkel kind groeit op in armoede. En iedereen doet mee naar vermogen om een zinvolle bijdrage te leveren aan de stad. Door betaald werk, of op een andere manier.”

Marike de Nobel (1969) is vanaf de verkiezingscampagne van 2014 actief voor GroenLinks Breda, na de verkiezingen eerst als commissielid en sinds november 2016 als raadslid.

Voor Marike is samenwerking belangrijk. Zowel binnen de fractie, als met andere partijen. Of ze nu in de oppositie zitten, of in de coalitie. Om dingen voor elkaar te krijgen in de politiek heb je samenwerking nodig.

Marike is moeder van 2 volwassen dochters en woont in de Belcrum. Naast de politiek werkt ze voor een verzekeringsmaatschappij. Daar richt ze zich op werk en inkomen naar arbeidsvermogen. Ze werkt veel samen met werkgevers én mensen die in een uitkeringssituatie zitten. Door haar werk is Marike zeer betrokken en ervaren met haar portefeuilles werk & inkomen en armoede.