Nieuws over Peter Bakker

Topsporthal: "Zet geld nu liever in voor méér mensen die het nodig hebben."

Volgens GroenLinks is de businesscase voor de bouw van een topsporthal in Breda ("het Talentencentrum") geen goede keuze. De plannen zetten namelijk maar half en indirect in op méér mensen aan het sporten krijgen - juist nu dat zo belangrijk is. Bovendien kost de topsporthal momenteel en met het huidige budget zo veel dat er weinig over blijft om juist daarop in te zetten. Wij zetten het geld liever in voor initiatieven die meer Bredanaars bereiken, jong én oud.

GroenLinks stelt vragen over verlaagde cultuursubsidie in de Belcrum

Electron MotMot pand vragen cultuur subsidies

BNDeStem schreef vorige week dat er flink bezuinigd wordt op subsidies voor cultuur in de Belcrum. Zo krijgt Electron/MotMot Gallery in 2019 maar €20.000, terwijl dat in 2018 nog €85.000 was. In de begroting van 2018 kwam al naar voren dat de coalitiepartijen VVD, D66 en PvdA van plan zijn om cultuursubsidies stevig te korten. Dat terwijl er tonnen uitgegeven worden aan het kunstmatige 'verhaal van Breda' in het kader van stadspromotie. GroenLinks vindt dat dat geld beter uitgegeven kan worden aan échte cultuur in Breda.