Claasje is sinds juni 2022 algemeen bestuurslid van Groen Links. Zij wilt zich vol enthousiasme inzetten om samen met de collegae bestuursleden het Groene en Rechtvaardige Hart van Breda weer te laten kloppen. Ze had als kind al een groot gevoel voor rechtvaardigheid, compassie met de zwakkeren in onze samenleving en een sterke overtuiging dat het niet eerlijk verdeeld is in de wereld. Later kwam daar het besef over het belang van de natuur en een duurzame samenleving bij. Die natuur zoekt ze graag op door te wandelen, fietsen, open water zwemmen en in de vakanties. Ze kookt graag en doet zoveel mogelijk met pure en biologische producten waar vlees bijna geen plek meer heeft. Daarnaast vult ze haar vrije tijd graag met lezen, film- theater-, concert en museumbezoek. Als voorzitter van de Wijkraad Ginneken, actief betrokken bij Markdal Duurzaam en Vitaalen de daklozenopvang aan de Galderse weg zet ze zich sinds 2008 in voor een duurzame en leefbare lokale omgeving voor alle inwoners. Dit doen we soms dankzij en soms ondanks het gemeentelijk bestuur waarmee regelmatig afgestemd wordt.

Ze komt uit Nijmegen, is sinds 1999 woonachtig in Breda en woon met veel plezier aan de rand van de stad dicht bij de natuur met haar partner en twee dochters van 21 en 20. Ze is psycholoog geworden na haar studie huishoudkunde en gezondheidskunde aan de lerarenopleiding en ze heeft altijd op het kruispunt van zorg en onderwijs gewerkt, eerst in de GGZ en Verslavingszorg en momenteel bij het volwassenonderwijs van ROC Albeda in Rotterdam. Hier is ze fulltime onderwijsleider van Zorgcontract.

In het bestuur heeft ze de “HR” portefeuille, ze hoopt verbinder te zijn tussen leden en diverse commissies, werkgroepen en activiteiten. Ze zal daartoe contact zoeken met nieuwe leden en contacten onderhouden met actieve leden door actief mee te denken over tal van andere portefeuilles, taken en ontwikkelingen waar het bestuur zich mee bezig houdt.

“ Ik wil mij vol enthousiasme inzetten om samen met de collegae bestuursleden het Groene en Rechtvaardige Hart van Breda weer te laten kloppen. Ik hoop jullie snel persoonlijk te ontmoeten bij één van de activiteiten of meetings van onze partij. Daarnaast hoop ik dat mijn enthousiasme jou motiveert ook actief te worden binnen de partij en ben je altijd van harte welkom bij een bestuursvergadering mocht je daarvoor belangstelling hebben. Tot ziens. ”

PORTEFEUILLE(S):

• ledencontact