Voor Sabine bestaat de maatschappij niet enkel uit individuen, ook sociale groepen en interactie hebben invloed op onze maatschappij. Onderwerpen, oplossingen en problemen staan altijd met elkaar in verbinding. De interesse voor deze holistische kijk wordt ook gevoed door de Master Community Development, die Sabine op dit moment volgt in Utrecht. “Hier leer ik hoe ik een gemeenschap kan helpen om impact te creëren en zo duurzame verandering tot stand te brengen”.

Sabine heeft pedagogiek gestudeerd in Tilburg en woont nu samen met haar vriendin in Breda. Binnen de gemeentelijke politiek vindt Sabine het belangrijk om Bredanaars te betrekken, het gaat namelijk om hun leefwereld. Onderwerpen als kansenongelijkheid en digitaliseren wekken ook haar interesse.

“ Kansenongelijkheid bestaat in Nederland en ook in Breda. Pas wanneer we dit onderkennen kunnen we ermee aan de slag! ”

Bij digitalisering wil Sabine vooral zoeken naar de menselijke maat. “Hoe kunnen digitale innovaties onze stad dienen?”