Lijsttrekker Paul Smeulders heeft in poppodium in Mezz in Breda het startschot gegeven voor de 3D verkiezingscampagne van GroenLinks Brabant. Met Tof Thissen (lijsttrekker Eerste Kamer) en Jolande Sap (fractievoorzitter Tweede Kamer) was de volledige partijtop bij deze drukbezochte campagnestart aanwezig. Paul Smeulders: “GroenLinks heeft het beste programma van Brabant en de partij blaakt van zelfvertrouwen. Ik maak er dan ook geen geheim van dat we gaan voor winst. De inzet op 2 maart is 4 Statenzetels, een verdubbeling.”

Ontspannen Brabant

Als jongste lijsttrekker ooit voor de Provinciale Staten, is Paul Smeulders (23) hét gezicht van GroenLinks in Brabant: “GroenLinks staat voor een ontspannen samenleving. Natuur krijgt van ons de ruimte, zodat iedereen er fijn kan recreëren en een balans kan vinden met de dagelijkse drukte. Ontspannen Brabant betekent voor GroenLinks ook lekker en gezond eten. We kiezen voor biologische landbouw en producten uit de streek. In plaats van megastallen die slecht zijn voor de dieren, slecht voor onze volksgezondheid en slecht voor de leefbaarheid in onze dorpen. We investeren in beter openbaar vervoer en we stimuleren ondernemerschap. Als het aan ons ligt komt er veel werkgelegenheid in Brabant, doordat we inspelen op maatschappelijke uitdagingen als duurzame energie en innovatie. Samen zorgen we ervoor dat we ook in de toekomst – niemand uitgezonderd - ontspannen kunnen werken, eten en recreëren in ons mooie Brabant.”

Gasten

Jolande Sap en Tof Thissen benadrukten in Breda het belang voor de Statenverkiezingen voor de Eerste Kamer. Sap onderstreepte in haar speech dat Brabant na de Randstad de tweede motor van de Nederlandse economie is. Jan Pelle, directeur Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij en Nol Verdaasdonk, directeur Brabantse Milieufederatie, debatteerden over het verkiezingsprogramma van GroenLinks. Zij onderschreven de speerpunten van GroenLinks: ‘Ruimte voor natuur’, ‘Schoon Vervoer’, ‘Duurzame Economie’ en ‘Gezonde Stallen’.

Presentatie 3D campagne

Paul Smeulders presenteerde een bijzondere campagne: de eerste die volledig in 3D wordt gevoerd. Door een 3D-bril met een rood en een groen glaasje is het mogelijk diepte zien in de flyers, posters en zelfs het verkiezingsfilmpje, dat tijdens de campagnestart in première ging. Hierin bouwen de kandidaten aan een decor vol Brabantse elementen. Varkens hebben de ruimte, bussen zorgen voor goed openbaar vervoer en windmolens leveren duurzame energie. De komende weken maakt een speciale GroenLinks-caravan een 3D Tour door Brabant. Brabanders dan in hetzelfde decor een 3D-foto van zichzelf laten maken.