Eind jaren ´80 is de A 27 doorgetrokken van Bavel naar Rijsbergen. Van de Zuidelijke Rondweg, in de volksmond ´kankerweg´ geheten, zou een stadsweg gemaakt worden. GroenLinks heeft daar 15 jaar geleden nog wel eens voor lopen folderen. Deze stadsweg heeft te weinig capaciteit en daar moet wat aan gedaan worden. Te veel sluipverkeer wurmt zich door de straten van het Ginneken.
Eind jaren ´80 is de A 27 doorgetrokken van Bavel naar Rijsbergen. Van de Zuidelijke Rondweg, in de volksmond ´kankerweg´ geheten, zou een stadsweg gemaakt worden. GroenLinks heeft daar 15 jaar geleden nog wel eens voor lopen folderen. Deze stadsweg heeft te weinig capaciteit en daar moet wat aan gedaan worden. Te veel sluipverkeer wurmt zich door de straten van het Ginneken.
Eind jaren ´80 is de A 27 doorgetrokken van Bavel naar Rijsbergen. Van de Zuidelijke Rondweg, in de volksmond ´kankerweg´ geheten, zou een stadsweg gemaakt worden. GroenLinks heeft daar 15 jaar geleden nog wel eens voor lopen folderen.
Deze stadsweg heeft te weinig capaciteit en daar moet wat aan gedaan worden. Te veel sluipverkeer wurmt zich door de straten van het Ginneken. De aanpassing zal tot gevolg hebben dat er meer verkeer op de Zuidelijke Rondweg komt, ook vrachtverkeer.
Bij mij wil het er niet in dat op de veiligste weg van Breda, er rijden daar immers geen fietsers en er lopen geen voetgangers, dat daar dan geen vrachtwagens zouden mogen rijden. Dat vrachtwagens uit de Rotterdamse haven de afslag Breda-Zuid nemen om een stukje af te snijden richting Duitsland zoals omwonenden suggereren, daar geloof ik niets van.
Bij omwonenden is het plan voor aanpassingen in het verkeerde keelgat geschoten. Te begrijpen want deze mensen is jarenlang voorgehouden dat het veel rustiger zou worden.
Omwonenden hebben zich van grof taalgebruik bediend en dat is dom. Zij schieten hun doel voorbij. Op enige empathie mogen omwonenden echter wel rekenen. Door de gemeente is hen jarenlang een andere toekomst voorgespiegeld.
Frans Maas
Frans Maas