Onder aanvoering van raadslid Merijn Scheifes heeft GroenLinks Breda samen met alle andere fracties het college de opdracht gegeven om ervoor te zorgen dat stadsbussen niet meer bijdragen aan de opwarming van de aarde. Raadslid Merijn Scheifes: “In 2014 grepen we net mis en kwamen er toch geen elektrische bussen in Breda. Laat dit niet nog een keer gebeuren en zorg er met de provincie voor dat er alleen nog maar bussen in Breda rijden zonder schadelijke uitstoot, zoals elektrische of waterstofbussen.”

GroenLinks Breda wil dat Breda zo snel mogelijk niet meer bijdraagt aan de opwarming van de aarde en dat mensen schone en gezonde lucht kunnen inademen en diende daarom de motie samen met PvdA, SP, D66, CDA, Volkspartij Breda, Trots/opa, B’97 en BOB in. Uiteindelijk werd de motie, waarin het college werd opgeroepen hier werk van te maken door de voltallige raad ondersteund. Bekijk hieronder de volledige motie.