Breda zorgt ervoor dat kinderen zich kunnen ontwikkelen ondanks de armoede van hun ouders. Alle kinderen moeten de kans krijgen om mee te doen aan sportactiviteiten en culturele activiteiten. De gemeente werkt daarom samen met betrokken instanties. Cliënten krijgen één aanspreekpunt bij de sociale dienst: een eigen coach die zorgt voor ‘dienstverlening op maat’.

Zo veel mogelijk Bredanaars kunnen voor zichzelf zorgen.

Werk is belangrijk. Kun je niet werken? Dan krijg je van de gemeente een fatsoenlijk inkomen. Dreig je je baan te verliezen? Dan helpen we je om zo snel mogelijk nieuw werk te vinden. Voor mensen die (nog) geen kans op betaald werk hebben zoekt de gemeente mee naar alternatieven: scholing, participatiebanen, seniorenbanen, leerwerkplekken, stageplaatsen of vrijwilligerswerk.

Kinderen met schepjes in zandbak

In Breda kan iedereen zichzelf zijn.

In Breda heeft iedereen gelijke kansen. Het doet er niet toe waar je geboren bent. En of je gelovig bent of niet, man of vrouw, gehandicapt of niet, homo of hetero, jong of oud. We accepteren geen discriminatie. GroenLinks wil dat iedereen zich thuis voelt in Breda. Voor elke Bredanaar is plek op school, op de sportvereniging, op het werk en in de horeca.