GroenLinks Breda wil dat het college actief lobbyed, ook voor alternatieve langs de A27. Onlangs lazen we in Het AD dat minister Schultz van plan is om op de snelweg  van Breda naar Utrecht (de A27) drie nieuwe bruggen aan te leggen. De Hagesteinsebrug, Merwedebrug en Keizersveerbrug worden volledig vervangen, omdat dit goedkoper zou zijn dan reparatie. De minister trekt hiervoor 389 miljoen euro uit. Dit bedrag komt bovenop het bedrag van 860 miljoen euro dat al is gereserveerd voor het grote wegproject. Bij investeringsbedragen van deze omvang voor de langere termijn, vinden wij het niet meer dan logisch om óók breder te kijken dan de auto. Bijvoorbeeld door actief te lobbyen om de eerste hyperloop baan in Nederland aan te leggen.

In oktober gaf Alan James, de 'vice president global business development' van het bedrijf Hyperloop One in Nederland een presentatie in Pakhuis de Zwijger. Hij gaf aan dat hij probeerde het ministerie van Infrastructuur en partijen te bewegen om in Nederland tot het eerste traject te komen waarin de Hyperloop daadwerkelijk zal worden getest in reizigersbedrijf.

Op het moment dat we toch bezig gaan met de A27 kunnen we wat GroenLinks betreft ook gelijk nieuwe duurzame vormen van vervoer mogelijk maken. GroenLinks Breda vindt dat dit college deze kans niet voorbij moet laten gaan en zich actief in moet zetten om naast de A27 bijvoorbeeld een eerste Nederlandse hyperloop traject te verkrijgen.